skip to main content

01 ΜΑΡ 2013

Πως θα έχουμε ένα σωστό λογότυπο.

Tags: design, λογότυπο, μήνυμα, χρώματα

γράφει ο Αντώνης Κατσικάρης
Το πρώτο βήμα πριν ξεκινήσουμε το σχεδιασμό ενός λογοτύπου είναι η σωστή επικοινωνία με τον πελάτη για την κατανόηση του αντικειμένου του, των προσδοκιών του και  της αισθητικής του κατεύθυνσης ρωτώντας επίσης πάντα τι είναι αυτό που σκέφτεται σχετικά με την οπτικοποίηση τελικού αποτελέσματος. 

Αν αυτό που σκέφτεται δεν συμφωνεί με τη δική μας λογική/προσέγγιση τότε οφείλουμε να υλοποιήσουμε παράλληλα και τη δική μας «βελτιωμένη» ή εντελώς διαφοροποιημένη εκδοχή.

Το λογότυπο δεν είναι μόνο ένα σήμα, σε αντίθεση με τη γνώμη μίας κυρίας με την οποία συνομιλούσα η οποία ενδιαφερόταν για σχεδιασμό λογοτύπου και είχε παρατηρήσει: «Μα τόσα χρήματα για ένα εικονίδιο;» Δεν είναι εικονίδιο! Το λογότυπο αντικατοπτρίζει το brand μέσα από το σχήμα του, τα χρώματά του, τη γραμματοσειρά του, το «μήνυμά» του.

Στη συνέχεια η έρευνα αγοράς είναι απαραίτητο βήμα πριν προχωρήσουμε στο σχεδιαστικό μέρος. Στην online έρευνα επικεντρωνόμαστε στον εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό αναδεικνύοντας τα τρωτά αλλά και τα σημεία υπεροχής του, έχοντας σαν στόχο την ουσιαστική διαφοροποίηση στο τελικό μας αποτέλεσμα. Και το τελικό αποτέλεσμα σημαίνει ότι πρέπει να είναι αναγνωρίσιμο, ευέλικτο, περιγραφικό (δεν είναι απαραίτητο να ισχύει πάντα).   
Αφού το τοπίο έχει ξεκαθαρίσει με τα παραπάνω παίρνουμε χαρτί και μολύβι ή mouse, πληκτρολόγιο, οθόνη (ανάλογα με την περίπτωση) και ξεκινάμε το σχεδιασμό.
Το λογότυπο πρέπει να «λειτουργεί», δηλαδή να μην χάνει τις βασικές του πληροφορίες, όταν πρόκειται να εμφανισθεί/τυπωθεί μονόχρωμο. Επίσης με αντεστραμμένα τα χρώματά του. Το μαύρο χρώμα είναι μία καλή βάση να ξεκινήσουμε.
Πάντα πρέπει να θυμόμαστε τη σημαντικότητα του να είναι αναγνώσιμο και ευδιάκριτο σε μικρά μεγέθη. 
Το σωστό λογότυπο πρέπει να μπορεί να αποτυπωθεί παντού. Να έχει τη δυνατότητα για παράδειγμα να είναι ραφτό σε ρούχο, εκτυπωμένο σε στυλό, αναγνώσιμο σε fax κ.α.
Καλό είναι να χρησιμοποιούνται έως τρία χρώματα και να αποφεύγονται τα gradients και οι σκιές, τουλάχιστον σε βαθμό που να περιορίζουν τις εφαρμογές του. Οπότε σίγουρα αποκλείουμε τη χρήση μίας φωτογραφίας ως λογότυπο.
Ακολουθώντας τις παραπάνω συνθήκες έχουμε μία σωστή παρουσίαση και έναν ευχαριστημένο πελάτη. Από την άλλη μεριά οι κανόνες υπάρχουν για να τους παραβαίνουμε, οπότε ας μην είμαστε πολύ αυστηροί ;)