skip to main content

11 ΙΟΥΝ 2014

Τι είναι το aptants.gr;

Tags: eshop, πλατφόρμα, responsive

γράφει ο Αχιλλέας Μαρούλης
Τι δεν είναι το aptants;

  • Δεν είναι ένα eshop μιας επιχείρησης. 
  • Δεν είναι μια ιστοσελίδα σύγκρισης προϊόντων τρίτων. 
  • Δεν είναι ένας χώρος ανταλλαγής απόψεων και σχολιασμός προϊόντων. 
  • Δεν είναι ένας έτοιμος μηχανισμός παρουσίασης προϊόντων. 
  • Δεν είναι καν η ιστοσελίδα που υπόσχεται πως έχει τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς! 


Τι είναι τότε ρε παιδί μου;

  • Είναι μια πλατφόρμα eshop στην οποία μπορούν να συμβληθούν πολλοί ανεξάρτητοι έμποροι που θέλουν να επεκτείνουν τις πωλήσεις τους.
  • Είναι μια επιχείρηση που έχει βάλει σκοπό την καλύτερη δυνατή περιγραφή και παρουσίαση μέχρι και του τελευταίου προϊόντος που προσφέρουν από το eshop τους.
  • Είναι μια ιστοσελίδα με πολύ δυνατούς μηχανισμούς αναζήτησης ανάμεσα σε χιλιάδες προϊόντων!
  • Είναι μια ιστοσελίδα που σέβεται τα χρήματα των συνεργατών αλλά και των πελατών της και με ένα συγκεκριμένο και καθαρό σύστημα τιμολόγησης προσφέρει χαμηλές τιμές με πραγματικά έξοδα μεταφορικών, ομαδοποιώντας αποστολές και διακινώντας ηλεκτρονικά τα απαραίτητα παραστατικά.
  • Είναι ένα project που φιλοδοξεί να παραμείνει το πιο γρήγορα αναπτυσσόμενο eshop της Ελλάδας, διαθέτοντας ήδη πάνω από 1500 προϊόντα, 10 διαφορετικών προμηθευτών, σε μόλις ένα μήνα λειτουργίας.



Δηλαδή; 

Δηλαδή, πριν από 4 χρόνια φτιάξαμε την πρώτη, beta, έκδοση του aptants.gr. Ο Μιχάλης και ο Χάρης, την δοκίμασαν, την τράβηξαν από εδώ και από εκεί, και επέστρεψαν τον Σεπτέμβριο του 2013 με ένα πιο ολοκληρωμένο και συγκεκριμένο πλάνο λειτουργίας. Οι αρχές και οι στόχοι τους σαφείς:
  • Ένα eshop για πολλούς προμηθευτές
  • Μια ισχυρή database με δυναμικά πεδία ανά κατηγορία προϊόντων αλλά και ανά προϊόν
  • Μια γρήγορη και responsive ιστοσελίδα που να ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά
  • Δυνατότητες υπολογισμού κόστους μεταφορικών με ακρίβεια
  • Παρακολούθηση stock ποσοτήτων
  • Διαφορετικές εκδόσεις προϊόντων βάσει χρώματος και μεγέθους
  • Και, για το τέλος, πώληση κάποιου προϊόντος ακόμη και από δύο διαφορετικούς προμηθευτές!
Προσθέστε σε αυτά και:
  • Τις δυνατότητες διαχείρισης και παρακολούθησης μια παραγγελίας, τόσο από τους διαχειριστές της σελίδας όσο και από τους πραγματικούς εμπόρους (προμηθευτές)
  • Τη δυνατότητα υπολογισμού κόστους σύμφωνα με πολλούς διαφορετικούς ταχυδιανομείς και σύμφωνα με τις ανάγκες τους καθενός, έτσι ώστε το σύστημα να επιλέξει τον οικονομικότερο ανά περίπτωση (βάσει όγκου, βάρους, απόστασης έδρας προμηθευτή και διεύθυνσης παράδοσης)
  • Την εξολοκλήρου αυτόματη online διαδικασία παραστατικών (σχεδόν γιατί μας τα χάλασε ο κος Θεοχάρης την τελευταία στιγμή)
  • Ένα πλήρες σύστημα διαχείρισης tags που, χάρη στην διαρκή και αποτελεσματική καταχώρηση των κων Aptants, είναι ικανό να βρει, προτείνει, συνδυάσει προϊόντα/κατηγορίες/brands/προμηθευτές κλπ προσφέροντας στον επισκέπτη ένα δυνατό σύστημα αναζήτησης



Ωραία όλα αυτά… Αλλά δεν τα κάνουν όλα τα eshops αυτά;

Χαχα… Όχι βέβαια… Εδώ μιλάμε για αυτοματισμούς. Για παράδειγμα, δεν μιλάμε για ένα «γενικό» 5 ευρώ έξοδα αποστολής, που στις μισές περιπτώσεις χρεώνει τον πελάτη 1.5 με 2 ευρώ παραπάνω από το πραγματικό κόστος και στις άλλες μισές μειώνει το κέρδος του προμηθευτή προς όφελος του.. ανταγωνισμού! Αντίθετα, το σύστημά μας υπολογίζει ακριβώς τα έξοδα αποστολής από την καταχωρημένη έδρα του προμηθευτή ως τη διεύθυνση του παραλήπτη. Για το λόγο αυτό άλλωστε το σύστημα είναι σε θέση να διαλέξει την οικονομικότερη εταιρεία courier ή τον πλησιέστερο προμηθευτή που παρέχει το συγκεκριμένο προϊόν προς όφελος όλων. Για τον ίδιο λόγο άλλωστε παρακολουθούνται οι διαθέσιμες ποσότητες των προμηθευτών ξεχωριστά ανά αποθήκη (ή τουλάχιστον αυτό θα γίνει μόλις ολοκληρωθεί το update μας).
Επίσης, τα περισσότερα eshops, διαθέτουν ένα ενιαίο σύστημα χαρακτηρισμού και κατηγοριοποίησης των προϊόντων τους βάσει των γνωστών τους απαιτήσεων. Πχ ένα eshop με παπούτσια προσφέρει μοντέλα σε διάφορα μεγέθη, ένα eshop με ομπρέλες προσφέρει ένα μοντέλο σε διάφορα χρώματα κλπ. Στην περίπτωση του aptants.gr η database έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα πολλές διαφορετικές κατηγοριοποιήσεις, προσφέροντας δυνατότητες διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής ανά έκδοση!
Επίσης, κάτι που δεν είναι καθόλου αυτονόητο, είναι η online δημιουργία όλων των απαραίτητων φορολογικών στοιχείων (αποδείξεις λιανικής, τιμολόγια, δελτία αποστολής κλπ) σε pdf μορφή, έτοιμα για download από τον τελικό χρήστη οποιαδήποτε στιγμή τα χρειαστεί.



Πέρα από αυτά μου φαίνεται και ιδιαίτερα όμορφο…

Φυσικά, εκτός από τις λειτουργίες υποδομής, εδώ έχουμε και ένα σύγχρονο και ιδιαίτερα απλό ui. Μέσα από απλές και άμεσες φόρμες ο κάθε χρήστης μπορεί να δημιουργήσει λογαριασμό στη σελίδα, να καταχωρήσει πολλαπλές διευθύνσεις παράδοσης με διαφορετικά στοιχεία τιμολόγησης, και να παραγγείλει με τα λιγότερα δυνατά reloads της σελίδας. Αναφέραμε ότι είναι και responsive; Η σελίδα λειτουργεί άψογα και μέσω smartphones με μέσο όγκο download:
  • το 1ΜΒ για μια σελίδα με λίστα προϊόντων (24 εικόνες)
  • λιγότερο από 300ΚΒ για μια σελίδα προϊόντος
  • και λιγότερο από 1MB για όλα τα images/css/js της σελίδας



Τέλεια… Έχεις κάτι άλλο να μου πεις;

Ναι! Πέρα από όλα αυτά τα τεχνικά και προγραμματιστικά που ανέφερα υπάρχει και κάτι άλλο, αρκετά σημαντικό. ΠΡΟΣΟΧΗ γιατί είναι εθιστικό! Βρήκα τουλάχιστον 15 προϊόντα που σχεδίαζα να αποχτήσω και πάνω από 30 που χρειαζόμουν και δεν το ήξερα! Μάλιστα 4 από αυτά τα απέκτησα ήδη!